You are currently viewing تاریخچه زبان انگلیسی

تاریخچه زبان انگلیسی

زبان انگلیسی، زبانی که امروزه در سطح جهانی به رسمیت شناخته شده است، تاریخچه ای غنی و جذاب دارد که به بیش از 1500 سال پیش باز می گردد. از سه قبیله ژرمنی – آنگل ها، ساکسون ها و جوت ها – که در قرن پنجم پس از میلاد به بریتانیا حمله کردند سرچشمه گرفت. زبانی که آنها صحبت می کردند اکنون انگلیسی قدیمی نامیده می شود.

 

 

دوره های مختلفی از تاریخچه زبان انگلیسی

انگلیسی قدیم گروه متنوعی از گویش‌ها بود که منشأ گوناگون پادشاهی آنگلوساکسون انگلستان را منعکس می‌کرد. یکی از این لهجه ها، لایت وست ساکسون، در نهایت بر آن غالب شد. این زبان شباهت کمی به انگلیسی که ما امروز می شناسیم دارد. پر از دستور زبان پیچیده بود و تحت تأثیر زبانهای نورس و لاتین قرار داشت.

حمله وایکینگ ها در حدود سال 850 بعد از میلاد تأثیر عمیقی بر زبان انگلیسی باستان گذاشت. زبان اسکاندیناوی قدیم، زبان وایکینگ ها، شباهت های زیادی با انگلیسی قدیم داشت و هر دو زبان بسیار با هم ترکیب شدند. تأثیر وایکینگ ها هنوز در واژگان مدرن انگلیسی مشهود است. کلماتی مانند “آسمان”، “تخم مرغ”، “کیک”، “چاقو”، “شوهر” همگی منشأ نورس دارند.

 

مطالعه بیشتر  >>>>  چرا باید زبان انگلیسی یادبگیریم ؟

 

در سال 1066 پس از میلاد، ویلیام فاتح از نرماندی به انگلستان حمله کرد و زبان فرانسوی را به عنوان زبان غالب برای استفاده دولت معرفی کرد. برای حدود 300 سال پس از فتح نورمن، لاتین و فرانسوی توسط خانواده سلطنتی و دانشمندان صحبت می شد در حالی که انگلیسی به طور مستقل در میان مردم عادی تکامل یافت.

تاریخچه زبان انگلیسی

معرفی زبان انگلیسی میانه در تاریخچه زبان انگلیسی

این دوره منجر به زبان انگلیسی میانه شد که بیشتر از انگلیسی قدیم قابل تشخیص بود اما هنوز کاملاً متفاوت از انگلیسی معاصر بود. یک پیشرفت قابل توجه در این زمان، تضعیف جنسیت و پایان های موردی (عطف) بود. داستان معروف کانتربری اثر جفری چاسر به زبان انگلیسی میانه نوشته شده است.

اواخر قرون وسطی دوره مهمی به نام “تغییر واکه بزرگ” شناخته می شود – یک تغییر عمده در تلفظ که حروف صدادار را در دهان بالاتر می برد. این منجر به تغییرات قابل توجهی در تلفظ در طول زمان شد که منجر به انگلیسی مدرن شد.

 

 

در دوران رنسانس در اواخر قرن پانزدهم تا اوایل قرن هفدهم، هزاران کلمه از لاتین و یونانی وام گرفته شد و واژگان انگلیسی را غنی کرد. اختراع ماشین چاپ در سال 1476 توسط ویلیام کاکستون نیز نقش اساسی در استانداردسازی املای انگلیسی داشت.

اکتشاف دنیای جدید در قرن های 16 و 17 باعث شد که انگلیسی کلمات را از زبان های مختلف بومی جذب کند. انقلاب صنعتی و ظهور امپراتوری بریتانیا در طول قرن های 18، 19 و اوایل 20 منجر به گسترش زبان انگلیسی در سراسر جهان شد.

 

دنیای امروز زبان انگلیسی در تاریخچه زبان انگلیسی

در دنیای امروز، انگلیسی همچنان به تطبیق و تکامل خود ادامه می‌دهد و کلماتی را از فرهنگ‌ها و فناوری‌های مختلف جذب می‌کند. این یک زبان زنده است که رشد کرده و به یکی از رایج ترین زبان های جهان تبدیل شده است.

 

 

تاریخچه زبان انگلیسی فقط در مورد تکامل آن نیست، بلکه به چگونگی تأثیرگذاری و تأثیرپذیری آن از رویدادهای اجتماعی، فرهنگی، تاریخی نیز می پردازد. این گواهی بر سازگاری و انعطاف پذیری است، که منعکس کننده توانایی خود بشر برای تغییر، رشد و استقامت است.

تدریس خصوصی زبان انگلیسی  یکی از لاین های آموزشی آکادمی تهران زبان می‌باشد که توسط متخصصین و مدرسین با تجربه این رشته صورت میگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه مربوطه مراجعه و یا با شماره تماس های موجود در صفحه تماس با ما تماس حاصل نمایید.