You are currently viewing تقویت و یادگیری زبان انگلیسی همراه فیلم و سریال

تقویت و یادگیری زبان انگلیسی همراه فیلم و سریال

در جهان در هم تنیده و پیوسته امروز، یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند پلی به سوی فرصت های بی‌نظیر مختلف، از آموزش گرفته تا فرصت های شغلی و اجتماعی برای شما ایجاد کند. اما برای بسیاری فرآیند یادگیری سنتی زبان، فرایندی فرسایشی و خسته کننده است. در حالی که روشها و کلاس های سنتی یادگیری زبان هنوز تا حدی کارایی دارند، استفاده از فیلم‌، انیمیشن و سریال به عنوان ابزاری برای یادگیری زبان انگلیسی در بین جوانان بسیار طرفدار پیدا کرده است.در این مطلب به بررسی روش و مزایای تقویت و یادگیری زبان انگلیسی همراه فیلم و سریال پرداخته و در نهایت ۵ فیلم و سریال مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین متد تقویت و یادگیری زبان انگلیسی همراه فیلم و سریال

حتما شما هم تا امروز فیلم و سریال های زبان اصلی زیادی را برای تقویت زبان یا برای سرگرمی دیدهاید اما احساس میکنید که هیچ تاثیری در سطح دانش انگلیسی شما نداشته اند. نکته بسیار مهمی که زبانآموزان در ابتدا به آن توجه نمیکنند، مدل و نحوهی تماشای فیلم به منظور تقویت زبان انگلیسی است. اگر میخواهید بیشترین بازدهی را از دیدن فیلم داشته باشید کافیست طبق مراحل زیر عمل کنید.

۱تماشای فیلم با زیرنویس فارسی

در ابتدا فارغ از یادگیری زبان، شروع به تماشای فیلم با زیرنویس فارسی کنید و سعی کنید خط داستانی و مفهوم فیلم را به خوبی متوجه و گوش خود را با عبارات و دیالوگ های انگلیسی فیلم آشنا کنید.

۲ زیرنویس انگلیسی و فارسی به طور همزمان

در مرحله بعد و شما باید فیلم را با زیرنویس فارسی و انگلیسی همزمان تماشا کنید. این کار به شما کمک می کند بتوانید لغات و جملات را با یکدیگر مقایسه کنید. در این جا بهتر است دقت کنید که زیرنویس های مناسب را دانلود کرده باشید. همچنین می‌توانید لغاتی را که بلد نیستید در دفترچه لغات خود یادداشت کنید.

۳ – فقط زیرنویس انگلیسی

در این مرحله شما با خط داستانی فیلم و کلمات و عبارات آن به خوبی آشنا هستید و باید بتوانید قسمت عمده‌ای از فیلم را متوجه شوید.

۴ دیدن فیلم زبان اصلی و بدون زیرنویس

در آخرین مرحله شما دیگر با زیر و بم فیلم، عبارات و لغات کامل آشنا و به آنها مسلط شده اید. پس برای تقویت مهارت های شنیداری و گفتاری خود شروع به دیدن فیلم بدون زیرنویس کنید و سعی کنید تا عبارت ها را به خوبی متوجه شوید.

مزایای تقویت و یادگیری زبان انگلیسی همراه فیلم و سریال

دیدن فیلم و سریال به خودی خود کاری بسیار جذاب و سرگرم کننده است و می‌تواند برای ساعت ها اوقات فراغت شما را به خود اختصاص دهد. پس چه عالی خواهد شد اگر این فعل سرگرم کننده با آموزش زبان نیز همراه شود. در ادامه به بررسی دقیق تر این مزایا خواهیم پرداخت.

1. تقویت مهارت  های listening :

تماشای فیلم و سریال به بهبود مهارت های شنیداری کمک کرده و گوش شما را در مواجهه با لهجه ها و گویش های مخلتف انگلیسی قرار داده علاوه بر آشنایی با آنها، باعث افزایش و بهبود مهارت شنیداری شما می‌شود.

2. گسترش دایره لغات:

دایره لغات و واژگانی که فیلم ها به شما ارائه می‌دهند، حول موضوع فیلم بوده و به صورت کاربردی می باشند. بنابراین بهتر است در ابتدا فیلم هایی با موضوعات درام و روزمره را مشاهده نمایید.

3. یادگیری اصطلاحات عامیانه و کاربردی:

اگر به دنبال مهاجرت و یا کار های فریلنسری هستید، آشنایی با عبارات و اصطلاحات عامیانه قطعا برای شما بسیار مهم است. پس بنابراین فیلم ها میتوانند کمک بزرگی به شما بکنند.

4. تلفظ و مهارت speaking :

همانطور که گفتیم آموزش یادگیری انگلیسی همراه با فیلم مهارت های listening و دایره لغات شمارا بسیار تقویت میکند که با استفاده از این دو مهارت شما میتوانید به راحتی و با تلفظ صحیح به زبان انگلیسی صحبت کنید.

5. افزایش آگاهی و شناخت فرهنگی:

از طریق فیلمها و سریالها، زبانآموزان بینشهایی در مورد تفاوتهای فرهنگی و مسائل اجتماعی رایج در جوامع انگلیسی زبان به دست میآورند. قرار گرفتن در معرض شخصیتها و خطوط داستانی متنوع به یادگیرندگان کمک میکند تا بتوانند آگاهی نسبتا مناسبی از شرایط فرهنگی اجتماعی آن کشور بدست آورند.

۵ فیلم مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم

الان که با روش ها و مزایای تقویت و یادگیری زبان انگلیسی همراه فیلم و سریال آشنا شدید، ۵ فیلم و سریال مناسب را به شما معرفی می کنیم که میبتوانید با آن ها آموزش زبان خود را شروع کنید:

  1. انیمیشن روح (soul):
    انیمیشن ها به طور کلی به دلیل سادگی موضوعی گزینه های مناسبی برای یادگیری زبان میباشند. روح علاوه بر موضوع ساده و جذاب و عبارات کاربردی، دارای شیوایی گفتار و تلفظ نیز میباشد.
  2. فیلم Hangover:
    یک فیلم طنز و جذاب که پر از عبارات و لغات عامیانه و کاربردی روزمره است.
  3. فیلم مسیر سبز (The Green Mile):
    مسیر سبز یکی از شاهکارهای سینماست و جدای از فیلمنامه قوی و منحصر به فرد خود، دیالوگ های خوب و گویش و تلفظ مناسب بازیگران به گونهای است که میتوانید از آن برای یادگیری زبان استفاده کنید.
  4. سریال برکینگ بد:
    این سریال بیشتر برای کسانی مناسب است که علاقهمند به یادگیری اصطلاحات و گویش های عامیانه هستند. بنابراین توصیه میکنیم که پس از اینکه کمی سطحتان ارتقاء یافت به سراغ این سریال بینظیر بروید.
  5. سریال friends:
    سریال فرندز نیاز به معرفی ندارد. دیالوگ های طنز، شوخی ها، اصطلاحات و کنایه های این سریال آن را به یک گزینه عالی برای یادگیری تبدیل میکند.

تدریس خصوصی زبان انگلیسی با آکادمی تهران زبان

اگرچه یادگیری زبان با فیلم و سریال می‌تواند روش جذاب و کاربردی ای باشد اما بی شک همراه شدن این روش با یک متخصص که در کنار شما باشد و به صورت حرفه ای و خصوصی زبان را به شما آموزش دهد می تواند بازدهی بیشتر و سریعتری داشته باشد. پس اگر به دنبال یادگیری فشرده زبان انگلیسی هستید، در انتخاب روش آموزشی تدریس خصوصی زبان انگلیسی تردید نکنید.

آکادمی تهران زبان با بیش از ده سال سابقه تخصصی تدریس زبان و ۶ شعبه در تهران و جلب رضایت بیش از ۵۰۰۰ زبان آموزش بهترین و مطمئن ترین آموزشگاه در تهران میباشد. فقط کافیست با شماره های موجود در سایت تماس برقرار نمایید.