You are currently viewing چالش‌های آموزش آنلاین زبان انگیسی به دانش‌آموزان
چالش‌های آموزش آنلاین به دانش‌آموزان جوان

چالش‌های آموزش آنلاین زبان انگیسی به دانش‌آموزان

چالش اول: ارائه دستورالعمل در یک درس آنلاین

ممکن است نتوانید واکنش دانش‌آموزان خود را به وضوح در کلاس‌های حضوری ببینید تا ببینید آیا آنها می‌توانند حرف شما را بفهمند یا خیر.
مشکلات مربوط به اتصال ممکن است به این معنی باشد که دانش آموزان بخش هایی از آموزش را نیز از دست می دهند. بدون اینکه دوستی در کنار آنها بنشیند تا آنچه شما گفته اید را بررسی کند، دانش آموزان ممکن است خیلی سریع گم شوند.

راه حل ها:

از فعالیت هایی استفاده کنید که دانش آموزان شما قبلاً با آنها آشنا هستند و قبلاً انجام داده اند. اگر از کارهای نمونه Pre A1 Starters، A1 Movers و A2 Flyers استفاده می‌کنید، این به آن‌ها کمک می‌کند تا آمادگی بیشتری برای امتحان داشته باشند.

به نحوه ارائه دستورالعمل های خود فکر کنید:

برای بررسی اینکه دانش آموزان شما متوجه شده اند که چه کاری باید انجام دهند، سؤال بپرسید و همیشه قبل از شروع یک فعالیت، نمونه ای از آن را انجام دهید.

آیا می توانید دستورالعمل ها را روی ارائه خود بنویسید تا دانش آموزان بتوانند کارهایی را که باید انجام دهند بخوانند و همچنین به شما گوش دهند؟

بررسی کنید که دانش‌آموزان زبان اصلی خود را می‌فهمند، به‌ویژه اگر بسیار جوان یا سطح پایین هستند.

برای ایده های بیشتر در مورد ارائه دستورالعمل ها و آموزش آنلاین به زبان آموزان جوان، وبینار آموزش آنلاین زبان انگلیسی به زبان آموزان جوان را تماشا کنید که پر از نکات و فعالیت ها است.

آماده‌سازی فعالیت‌ها بیشتر طول می‌کشد و آموزش آن بیشتر طول می‌کشد.

هنگام تدریس آنلاین، فعالیت‌ها بیشتر طول می‌کشد، زیرا باید برای هر گونه مشکل فنی وقت بگذارید و بررسی کنید که همه دانش‌آموزان می‌توانند شما را ببینند و بشنوند.

راه حل ها:

سعی نکنید زیاد در هر درس بگنجانید. یک هدف روشن داشته باشید و درس خود را ساده نگه دارید! به فعالیت های کوتاهی فکر کنید که سرعت آنها متفاوت است تا به شما در رسیدن به آن هدف کمک کند.

از روش های بازخورد با زمان کارآمد استفاده کنید. نحوه ارائه بازخورد و بررسی پاسخ ها در طول درس را برنامه ریزی کنید.

به جای نامزد کردن دانش‌آموزان برای دادن پاسخ‌هایشان که می‌تواند زمان‌بر باشد و همچنین دانش‌آموزان را مضطرب کند، پاسخ‌ها را روی صفحه نمایش دهید تا دانش‌آموزان خودشان را بررسی کنند.

برای اینکه کمی از شما حمایت کنیم و به شما کمک کنیم زمان برنامه ریزی خود را کاهش دهید، ما برنامه های درسی برای پوشش هر کار در آزمون های Pre A1 Starters، A1 Movers و A2 Flyers ایجاد کرده ایم. این طرح‌های درسی کامل برای پوشش یک درس 45 دقیقه‌ای تا 1 ساعته طراحی شده‌اند، اما می‌توانند به راحتی با نیازهای شما سازگار شوند. آنها را از Teacher Resource Finder دانلود کنید.

دانش آموزان به راحتی پرت می شوند.

برخلاف کلاس درس، شما کنترلی بر محیطی که دانش آموزان از آنجا به درس می پیوندند، ندارید. دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است در طول درس های آنلاین خود حواسشان پرت شود. راه حل ها:

تا جایی که امکان دارد دانش آموزان را در دروس مشارکت دهید ! با همه دانش آموزان صحبت کنید و هنگام صحبت با آنها از نام آنها استفاده کنید.

به آنها یک تکلیف بدنی بدهید و سرعت درس را تغییر دهید تا توجه آنها برگردد. می توانید از آنها بخواهید چیزی را در اتاقی که در آن حضور دارند به شما نشان دهند یا به آنها بگویید که چیزی به رنگ خاصی را بالا نگه دارند یا “اگر… کف بزنند”. این یک راه خوب برای مشارکت دادن دانش آموزان بدون نیاز به صحبت کردن، بررسی درک آنها از چیزی یا به اشتراک گذاشتن پاسخ های خود برای یک کار است.

راه دیگر برای مشارکت دادن دانش آموزان و درگیر نگه داشتن آنها این است که از آنها بخواهید فلش کارت های خود را برای نگه داشتن آنها بسازند. برای نمونه ای از نحوه انجام این کار، به طرح درس خواندن و نوشتن قسمت 4 بروشورهای A2 ما (پسوند اختیاری، p4) نگاهی بیندازید . در نهایت با یک آهنگ توجه آنها را جلب کنید! دانش‌آموزان می‌توانند همراه با یک آهنگ آواز بخوانند و حتی با شنیدن یک کلمه خاص، برقصند یا حرکتی انجام دهند. می‌توانید آهنگ‌هایی را که می‌توانید انتخاب کنید، در بخش Sing and Learn وب‌سایت انگلیسی کمبریج پیدا کنید.

معلمان بیش از حد صحبت می کنند یا دانش آموزان به اندازه کافی صحبت نمی کنند
کار دو نفره و کار گروهی می‌تواند در یک درس آنلاین چالش‌برانگیزتر به نظر برسد، به این معنی که معلم می‌تواند بسیار بیشتر از درس رو در رو صحبت کند. با این حال، کار جفتی و کار گروهی هنوز امکان پذیر است، فقط باید با دقت بیشتری در مورد چگونگی کارکرد آن فکر کنید.

راه حل ها:

اگر می‌توانید با خیال راحت اتاق‌های استراحت را کنترل کنید، اینها راه خوبی برای دادن زمان به دانش‌آموزان دور از کل کلاس برای انجام فعالیت‌های گفتاری با یکدیگر است.

روش دیگر، هنوز هم می توان دانش آموزان را به صورت جفت باز قرار داد تا در حالی که بقیه دانش آموزان در حال گوش دادن هستند، با یکدیگر صحبت کنند. برای اینکه دانش آموزان برای انجام این کار به اندازه کافی اعتماد به نفس داشته باشند، ابتدا به آنها زمان فکر و برنامه ریزی بدهید.

سعی کنید از یک فعالیت نقطه تفاوت استفاده کنید، وظیفه ای که دانش آموزان باید در A1 Movers Speaking Part 1 و A2 Flyers Speaking Part 1 انجام دهند. این کار را می توان به عنوان یک فعالیت کل کلاس یا به صورت جفت انجام داد.

یکی دیگر از راه‌های اطمینان از اینکه دانش‌آموزان بیشتر صحبت می‌کنند این است که یک فعالیت را به نمایش بگذارند، اما سپس دانش‌آموزان را تشویق به رهبری فعالیت کنند. می‌توانید فعالیتی را در طرح درس A1 Movers Speaking Part 4 بیابید که به دانش‌آموزان نشان می‌دهد چگونه یک جعبه گفتگو بسازند تا بتوانند از شریک زندگی خود سؤال کنند. این به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا واژگان مختلف را تمرین کنند و بدون نیاز به دخالت معلم، سؤال بپرسند و پاسخ دهند!