You are currently viewing صفر تا صد آموزش زمان حال در زبان انگلیسی

صفر تا صد آموزش زمان حال در زبان انگلیسی

اگر به یادگیری زبان انگلیسی علاقه‌مند هستید، حتما می‌دانید که یادگیری گرامر یکی از اصلی ترین موارد یادگیری زبان انگلیسی است. بخش مهمی از گرامر زبان انگلیسی نیز به زمان افعال و جملات اختصاص دارد. در این مقاله با ما همراه باشید تا به صورت صفر تا صد آموزش زمان حال در زبان انگلیسی را در اختیار شما قرار دهیم.

 

آموزش زمان حال در زبان انگلیسی

زمان حال (Present Tense) یکی از زمان های اصلی زبان انگلیسی است و برای بیان عملی که در حال حاضر در حال انجام آن هستیم یا در حالت عادی انجام می‌شود، استفاده می‌شود. در ادامه، نحوه ساختار جملات زمان حال و کاربردهای آن را شرح می‌دهیم:

انواع آموزش زمان حال در زبان انگلیسی

1- زمان حال ساده (Simple Present Tense)

در این زمان، فعل به صورت اول شخص مفرد با فاعل he/she/it و به صورت سوم شخص مفرد با سایر فواعد می‌آید. برای ساخت جمله در زمان حال ساده، فعل به صورت اساسی (base form) بکار می‌رود. مثال:

I work in an office. (من در یک دفتر کار می‌کنم)

She studies English. (او انگلیسی می‌خواند)

The cat sleeps on the couch. (گربه روی مبل می‌خوابد)

2- زمان حال استمراری (Present Continuous Tense)

در این زمان، فعل به صورت am/is/are با شکل ing فعل اصلی می‌آید. برای ساخت جمله در زمان حال استمراری، فعل to be در زمان حال ساده با فاعل مربوطه به کار می‌رود و سپس فعل اصلی با ing اضافه می‌شود. مثال:

I am working now. (من در حال کار کردن هستم)

She is studying English at the moment. (او در حال حاضر انگلیسی می‌خواند)

They are playing football in the park. (آنها در پارک فوتبال بازی می‌کنند)

3- زمان حال کامل (Present Perfect Tense)

در این زمان، فعل به صورت have/has با شکل سوم فعل اصلی می‌آید. برای ساخت جمله در زمان حال کامل، فعل to have در زمان حال ساده با فاعل مربوطه به کار می‌رود و سپس شکل سوم فعل اصلی به عنوان شکل کامل فعل اضافه می‌شود. مثال:

I have lived in this city for five years.

آموزش زمان حال در زبان انگلیسی

۴ – زمان حال استمراری در زبان انگلیسی

زمان حال استمراری (Present Continuous Tense) در زبان انگلیسی برای بیان عملی که در حال حاضر در حال انجام است یا در زمان نزدیک آینده انجام خواهد شد، استفاده می‌شود. ساختار این زمان به صورت زیر است:

Subject + am/is/are + verb + -ing

به‌عنوان مثال:

I am working now. (من در حال کار کردن هستم)

She is studying English at the moment. (او در حال حاضر انگلیسی می‌خواند)

They are playing football in the park. (آن‌ها در پارک فوتبال بازی می‌کنند)

در این زمان، فعل to be به عنوان فعل کمکی به کار می‌رود و فعل اصلی با ing اضافه می‌شود. برای افراد مختلف از فعل to be متفاوت استفاده می‌شود:

برای فرد اول (من) از am استفاده می‌شود: I am studying English.

برای فرد دوم (تو) از are استفاده می‌شود: You are studying English.

برای فرد سوم (او، او، آن و آن‌ها) از is/are استفاده می‌شود: He is studying English. / They are studying English.

نکته: برای افعالی که در حالت عادی با ing ختم نمی‌شوند، باید به صورت مناسبی تغییر شکل داده شوند. به‌عنوان مثال، فعل write به شکل writing تغییر می‌کند، و فعل sit به شکل sitting تغییر می‌کند.

۵ – زمان حال کامل استمراری در انگلیسی

زمان حال کامل استمراری (Present Perfect Continuous) در زبان انگلیسی برای بیان یک فعالیت، عمل یا وضعیت که از گذشته شروع شده و تا حالا ادامه دارد، استفاده می‌شود.

این زمان با استفاده از فعل “have been” به همراه فعل اصلی با صیغه ing ساخته می‌شود. به‌طور کلی فرمول ساختار این زمان به صورت زیر است:

Subject + have/has been + Verb+ing

برای مثال:

I have been studying English for two years. (من دو سال است که دارم انگلیسی می‌خوانم.)

She has been working hard all day. (او تمام روز سخت کار کرده است.)

They have been living in this city since 2010. (آن‌ها از سال ۲۰۱۰ در این شهر زندگی می‌کنند.)

در این زمان، زمان شروع فعالیت مهم نیست و تاکید بر طولانی بودن آن تاکید دارد. از آنجا که این زمان بیان‌کننده طولانی بودن یک فعالیت است، در جملاتی که با این زمان ساخته می‌شوند، اغلب عبارات زمانی مانند “for” و “since” کاربرد دارند.

جمع بندی

در این مطلب به طور کامل با آموزش زمان حال در زبان انگلیسی آشنا شدید و از هر کدام از انواع این زمان مثال هایی را نیز مطالعه کردید. اگر به مطالعه در مورد گرامر زبان و سایر زمان های آن نیز علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنیم تا مطالب آموزشی زیر را نیز مطالعه نمایید.:

آموزش زبان انگلیسی در آکادمی تهران زبان

اگر به دنبال اخذ مدرک تافل هستید حتما آموزش را از یک آموزشگاه معتبر و تحت نظر یک استاد مجرب شروع کنید. تهران زبان بزرگ ترین و بهترین آموزشگاه برای قبولی در تافل می باشد. ما دارای آموزش های آنلاین در سراسر دنیا هستیم و انواع کلاس های حضوری و تدریس خصوصی زبان انگلیسی در آموزشگاه و حتی منزل را تحت نظر برترین اساتید در کشور برگزار می کنیم. برای آموزش زبان انگلیسی و شرکت در دوره های فشرده آموزش زبان انگلیسی و آمادگی برای تافل کلیک نمایید.

در صورت نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر برای اخد مدرک تافل می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید.

شعبه مرکزی تهران زبان

۰۲۱.۶۶۴۷۹۷۰۵

شعبه هفت تیر

۰۲۱.۸۸۳۲۰۲۳۹

شعبه تجریش تهران زبان

۰۹۱۲۵۲۶۲۳۰۰