You are currently viewing بازی های ویدیویی چگونه به یادگیری زبان کمک میکند؟
بازی های ویدیویی چگونه به یادگیری زبان کمک میکند؟

بازی های ویدیویی چگونه به یادگیری زبان کمک میکند؟

پنج پیش نیاز کلی تعریف شده برای یادگیری مؤثر عبارت اند از: زمینه معنادار، اصالت، انگیزه، آزادی در اشتباه کردن، و استقلال یادگیرنده. مواد آموزشی و یادگیری انگلیسی کمبریج با ارائه زبان جدید به روشی که نیاز واقعی به تعامل و برقراری ارتباط ایجاد می کند، از قدرت زمینه معنادار و اعتبار استفاده می کند. و همانطور که همه معلمان تأیید می کنند، یادگیرندگان زمانی موفق می شوند که انگیزه داشته باشند، آزاد باشند از اشتباهات خود بیاموزند و مالکیت فرآیند یادگیری خود را به دست گیرند.

خب بازی های ویدیویی چه ربطی به این دارند؟ خوب، علاوه بر مزایای شناخته شده بازی ها، بازی های ویدیویی از هر یک از اجزای سازنده یادگیری موثر با ارائه موارد زیر پشتیبانی می کنند:

  • یک روایت قوی و جذاب (زمینه)
  • تعاملات هدفمند (اصالت)
  • درگیری عاطفی (انگیزه)
  • آزادی شکست (اشتباهات)
  • فرصت هایی برای تصمیم گیری مستقل (خود مختاری یادگیرنده).
  • زمینه، یک روایت قوی

زمینه چسبی است که به ما کمک می کند اطلاعات جدید را به آنچه قبلاً درباره جهان می دانیم متصل کنیم. به همین دلیل است که وقتی زبانی را یاد می گیریم، به جای اینکه همه لغات را به ترتیبی که در فرهنگ لغت با A شروع می شود و با Z ختم می شود، یاد بگیریم، مجموعه ای از موضوعات مانند خانواده، سرگرمی ها یا تعطیلات را پوشش می دهیم. اطلاعات جدید در مغز ما چیزی برای اتصال به آن ندارند و به خاطر سپردن آنها تقریبا غیرممکن می شود.

بازی های ویدیویی با ارائه یک روایت قوی و جذاب، یک داستان، زمینه بسیار خوبی را ایجاد می کنند. انسان ها برای ارتباط با داستان ها سیم کشی شده اند. یک روایت قوی قانع کننده است، زیرا باعث واکنش عاطفی می شود که به نوبه خود آن را به یاد ماندنی می کند. به همین دلیل است که داستان گویی ابزار قدرتمندی در بازاریابی، سیاست، تجارت و رسانه است. هنگام آموزش به یادگیرندگان جوان، داستان سرایی بسیار حیاتی است: کودکان بسیار بیشتر از بزرگسالان به حافظه اپیزودیک تکیه می کنند. به یاد آوردن حقایق و رویدادهایی که تجربه کرده اند و در یادگیری با هم مرتبط هستند.

بازی های ویدیویی به طور کلی، و ماجراجویی به زبان انگلیسی با کمبریج به طور خاص، روایت قوی و جذابی را ارائه می دهند که در آن بازیکن انگیزه ذاتی برای مشارکت دارد. چگونه ممکن است زمانی که آنها در مرکز به عنوان قهرمان اصلی قرار می گیرند، نباشند؟ “یکی دارد کتابخانه من را خراب می کند، به من کمک کن!” لیلاک می گوید: “داستان ها هم نیاز به اصلاح دارند!”

اصالت – تعاملات هدفمند

همه ما می دانیم که توانایی استفاده از زبان دوم (L2) مهمتر از دانستن حقایق در مورد آن است. هر چند وقت یکبار مجبور می شوید برای یک پیشخدمت در یک کشور خارجی توضیح دهید که در هنگام سفارش یک فنجان قهوه از کدام قسمت سخنرانی استفاده می کنید؟

هرگز، آنچه مهم است ارتباط و معناست! وقتی پشت میزی در یک کافه می نشینم، لطفاً یک فنجان قهوه می خواهم. شما انتظار ندارید که گارسون پاسخ دهد، “آفرین، استفاده صحیح از “do” بود! این به این دلیل است که در زندگی واقعی، وقتی نیاز یا دلیلی برای این کار داریم صحبت می‌کنیم یا می‌نویسیم یا می‌خوانیم یا گوش می‌دهیم. این را «انگیزه درونی» می‌نامیم.

بازی‌های ویدیویی انگیزه‌های درونی مشابهی را برای برقراری ارتباط در یک زمینه معنادار فراهم می‌کنند. برای مثال، در تجربه یادگیری زبان ما در Adventures in English with Cambridge، بازیکن با Lilac، یک کتابدار پری در یک کتابخانه غول پیکر تعامل خواهد داشت.

‘من تشنه هستم! آیا می توانید برای من یک نوشیدنی گرم بیاورید؟ یاس بنفش می پرسد. برای برآورده کردن درخواست خود، بازیکن نیازی به انجام یک کار واژگان کلاس درس ندارد. در عوض، با کاوش در کتابخانه زیبا، بازیکن یک دستگاه فروش خودکار کاملاً کاربردی پیدا خواهد کرد.

درست مانند زندگی واقعی، «میلک شیک»، «آبمیوه» و «لیموناد» برای خرید در دسترس خواهند بود، اما بازیکن فقط می‌شنود که کتابدار می‌گوید: «آه، بالاخره! خوشمزه بود، متشکرم! هنگامی که آنها یک فنجان قهوه برای او می آورند و به بازیکن با زبان معتبرتری که در زمینه استفاده می شود پاداش می دهند.

انگیزه – درگیری عاطفی

ارتباط مستقیمی بین انگیزه یادگیرنده و نتایج یادگیری در کلاس درس و خارج از آن وجود دارد. یادگیرندگان متعهد متمرکز و کنجکاو هستند و عموماً بهتر از آنهایی که بی‌علاقه یا حواس‌پرتی هستند، کار می‌کنند. بازی‌های ویدیویی در استفاده از داستان، چالش‌ها و پاداش‌های درون بازی برای تحریک واکنش عاطفی که مستقیماً با انگیزه مرتبط است، بسیار خوب هستند.

در داخل بازی در Minecraft، زبان آموزان برای حل پازل های زبان انگیزه دارند زیرا پیشرفت آنها را در بازی تضمین می کند. آنها تشویق می شوند که در یادگیری خود پایداری کنند، هم توسط محیط و هم شخصیت هایی که ملاقات می کنند. بازیکنان می توانند انتخاب کنند که به کدام قسمت ها بیشتر توجه کنند، اما نمی توانند از آن اجتناب کنند. زبان در تعاملات درون بازی ساخته شده است. برای پیشرفت، بازیکنان چاره ای جز برقراری ارتباط … به زبان انگلیسی ندارند!

اشتباهات به شما کمک می کند یاد بگیرید – آزادی شکست

ممکن است غیر شهودی به نظر برسد، اما هنگام یادگیری یک زبان، اشتباهات زمانی می توانند مفید باشند که به زبان آموزان فرصتی داده شود تا در یک محیط امن متوجه آنها شده و در مورد آنها فکر کنند. بازی‌های ویدیویی در ارائه فرصت‌های ایمن فراوان برای تمرین بسیار عالی هستند.

به عنوان مثال، در بازی Minecraft، بازیکنان آزادند که از راه اشتباه پرسه بزنند یا یک کلمه را اشتباه بنویسند. به جای از دست دادن نمره یا پیشرفت، هر اشتباه منجر به ورودی زبان بیشتر می شود تا زبان آموزان را به سمت راه حل سوق دهد. این آزادی شکست در بازی‌های ویدیویی، کلید تمرین زبانی بدون ممانعت است و برای ماجراهای ما به زبان انگلیسی با کمبریج اساسی است.

استقلال – تصمیم گیری مستقل

در نهایت، در انواع زمینه های تدریس، استقلال یادگیرنده یکی دیگر از ستون های موفقیت است. هر چه یادگیرنده بیشتر درگیر فرآیند یادگیری خود باشد، نتایج مثمر ثمرتر خواهد بود. در کلاس‌های آموزش زبان، زبان‌آموزان تشویق می‌شوند تا مهارت‌های مطالعه را در کنار گوش دادن، نوشتن، صحبت کردن و خواندن توسعه دهند. یادداشت‌های واژگان ثابت، ترسیم نقشه‌های ذهنی، توسعه استراتژی‌هایی برای شرکت در امتحان، گوش دادن و خواندن سریع.

در بازی های ویدیویی، فرآیند تبدیل شدن به یک تصمیم گیرنده مستقل به طور طبیعی از طریق ماهیت کار در دست تقویت می شود: بازیکن باید راه های خروج از موقعیت های دشوار را کشف کند، اغلب به نقطه شروع باز می گردد و همه چیز را از نو شروع می کند تا بتواند پیشرفت در بازی با انجام این کار، بازیکنان نه تنها حس کنجکاوی خود را توسعه می دهند، بلکه پشتکار، مهارت های حل مسئله و اعتماد به نفس را نیز توسعه می دهند که سودمندی آن به کلاس درس و فراتر از آن باز می گردد.