You are currently viewing نحوه تمرکز و موفقیت در آموزش زبان انگلیسی آنلاین

نحوه تمرکز و موفقیت در آموزش زبان انگلیسی آنلاین

اگر برای شرکت در کلاس های آنلاین تازه کار هستید، ممکن است کمی تنظیم کنید تا به سرعت برسید. برای کمک به شما، نگاهی به نکاتی می اندازیم که به شما کمک می کند در یادگیری آنلاین تمرکز کنید و موفق شوید. در اینجا، ما به چند نکته و ترفند در مورد چگونگی به حداکثر رساندن اثربخشی خود نگاه خواهیم کرد. برای بسیاری از زبان آموزان، مهارت ها و دانش از قبل وجود دارد. همانطور که خواهیم دید، این فقط یک مورد از دانستن نحوه اعمال آنها است.

چگونه در کلاس های آنلاین موفق شویم

اگرچه شروع کلاس های آنلاین زبان انگلیسی می تواند دلهره آور به نظر برسد، چندین قدم وجود دارد که می توانید برای اطمینان از موثر بودن کلاس ها، سخنرانی ها و دوره های آنلاین خود تا حد امکان انجام دهید. باز هم، بسیاری از دانش و بسیاری از مهارت‌ها چیزهایی هستند که می‌توانید از قبل برای یادگیری خود به کار ببرید. با این حال، ارزش این را دارد که بدانید چگونه و چه زمانی از این مهارت ها استفاده کنید.

برای موفقیت در یادگیری آنلاین، چهار زمینه اصلی وجود دارد که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید. توجه به هر یک از این موارد می تواند به شما کمک کند تا جایی که ممکن است کارآمدتر یاد بگیرید:

یک روال بسازید

روال یادگیری شما یکی از سنگ بنای مطالعات آنلاین شما است. اگر عادت های مثبت خود را حفظ کنید، به زودی نتایج آن را خواهید دید. اگرچه وقتی کلاس های شما در اینترنت (چه زنده و چه ضبط شده) از خود راضی باشید وسوسه انگیز است، اما مهم است که متمرکز بمانید. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید این کار را انجام دهید:

با کلاس های آنلاین همانطور که حضوری دارید رفتار کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای موفقیت در یادگیری آنلاین این است که با تجربه مانند کلاس‌های حضوری رفتار کنید. این به معنای نزدیک شدن به تحصیلات خود به همان روشی است که اگر مجبور بودید شخصاً در کلاس شرکت کنید. خود را با همان استانداردها نگه دارید، مطمئن شوید که سازماندهی شده، به موقع و آماده یادگیری هستید.

به همان اندازه که دورنمای مطالعه از روی تخت یا انجام بازی های ویدیویی در طول سخنرانی ها یا کلاس ها فریبنده به نظر می رسد، برای یادگیری مفید نیست. شما این کار را در طول تحصیلات معمولی خود انجام نمی دهید، بنابراین زمانی که در حال یادگیری آنلاین هستید از انجام این کار خودداری کنید.

منضبط بمان

بخشی از رفتار با یادگیری آنلاین مانند تجربه حضوری، رعایت نظم و انضباط است. اگرچه خانه شما ممکن است شبیه یک کلاس درس نباشد، اما هنوز هم باید همان خود انضباطی را در مورد یادگیری مستقل داشته باشید. برنامه شما باید مطابق با آنچه در دوره های شما مشخص شده است، باشد، و همچنین باید زمانی را به مطالعات خود در خارج از آن اختصاص دهید.

زمان و مکان روزانه خود را برای مطالعه در نظر بگیرید و زمانی که برنامه زمانی خود را تهیه کردید به آن پایبند باشید. سعی کنید زمان صرف شده پشت میز خود و همچنین مواردی مانند ناهار، استراحت های کوتاه و پایان روز را در نظر بگیرید. نوشتن برنامه‌تان می‌تواند کمک کند، زیرا تجسم برنامه‌هایتان ممکن است به شما کمک کند تا در مسیر یادگیری خود بمانید.

یادداشت کنید

چه کلاس ها یا سمینارهای شما از قبل ضبط شده باشد یا به صورت زنده پخش شود، باید برای نوشتن یادداشت های خود وقت بگذارید. ممکن است وسوسه انگیز باشد که منابع آنلاین را به عنوان یادداشت های مطالعاتی از پیش ساخته شده در نظر بگیرید. با این حال، نوشتن یادداشت های خود شما را تشویق می کند که با مطالب درگیر شوید و آن را با کلمات خود بیان کنید.

برای یک ویدیوی زنده، سعی کنید به جای یادداشت برداری فوراً به آنچه در حال حاضر در حال وقوع است توجه کنید. امیدوارم بتوانید بعداً دوباره ویدیو را ببینید. اگر کلاس یا دوره شما از قبل ضبط شده است، می توانید مکث کنید و در حین حرکت یادداشت برداری کنید.

مشارکت

یادگیری یک فرآیند دو طرفه است. اگرچه حضور در کلاس‌های آنلاین یا مرور مطالب مهم است، درگیر شدن در بحث نیز مهم است. هر جا که مناسب است سؤال بپرسید و در صورت نیاز از کمک گرفتن در مورد مطالب نترسید.

همچنین ممکن است متوجه شوید که مواردی مانند گروه‌های گفتگو، انجمن‌ها یا تابلوهای پیام وجود دارد که می‌توانید در آنها سؤالات خود را ارسال کنید. سعی کنید تا جایی که می توانید در این موارد مشارکت کنید، چه خواندن آنچه دیگران نوشته اند یا پرسیدن برخی از سوالات خودتان. در پایان روز، شما آنجا هستید تا یاد بگیرید، بنابراین اگر چیزی را متوجه نشدید، حق دارید توضیح بخواهید!

پیگیری

وقتی کلاس، سخنرانی یا سمینار شما تمام شد، آن را فراموش نکنید و ادامه دهید. علاوه بر نوشتن یادداشت های خود، مدتی را صرف فکر کردن در مورد موضوعی که پوشش داده اید و هر سؤالی که پرسیده شده است، کنید. قبل از پایان یادگیری، مطمئن شوید که جزئیات را درک کرده اید.

مهارت های موفقیت در کلاس های آنلاین

یکی از دارایی های کلیدی که می تواند به تجربه یادگیری آنلاین شما کمک کند مهارت های نرم شما است . اینها ویژگی های شخصیتی، رفتارها و نگرش هایی هستند که به شما کمک می کنند تا با چالش ها مقابله کنید. انواع مختلفی از این موارد وجود دارد که می تواند به شما در موفقیت در یادگیری آنلاین کمک کند، و بسیاری از مواردی هستند که می توانید در کلاس های معمولی استفاده کنید:

مدیریت زمان

زمانی که از راه دور مطالعه می کنید، همیشه خطر به تعویق انداختن کار وجود دارد. بسته به عوامل متعددی، دوره های شما ممکن است به صورت بلادرنگ تدریس شوند یا نشوند. در هر صورت، جدول زمانی مطالعه شما ممکن است به خوبی تعریف نشده باشد. به این ترتیب، این به شما بستگی دارد که زمان خود را مدیریت کنید و مطمئن شوید که ضرب الاجل ها را رعایت می کنید.

یک مکان خوب برای شروع این است که برنامه درسی هر یک از دروس خود را مرور کنید. سپس می توانید تاریخ های کلیدی خود را شناسایی کنید، مانند تکالیف سررسید و امتحانات. اینها را به دفتر خاطرات یا برنامه ریز خود اضافه کنید، تا شما را غافلگیر نکنند. لیست کارهای روزانه همچنین می تواند به شما کمک کند تا در مسیر خود ادامه دهید، و همچنین به شما رضایت خاطر از علامت زدن دستاوردهایتان را می دهد.

سازمان

ما قبلاً بیان کرده ایم که روال یادگیری شما چقدر مهم است. علاوه بر سازماندهی زمان خود، باید برنامه ریزی کنید که چگونه کار خود را تکمیل می کنید، کجا می خواهید مطالعه کنید و چه نوع محیطی برای شما مناسب است.

انواع روش هایی وجود دارد که می توانید تلاش های خود را سازماندهی کنید. دفترچه خاطرات مطالعه، سیستم بایگانی و لیست کارهایی که باید انجام دهید همگی مفید هستند. به طور مشابه، شما باید مطمئن شوید که همه چیزهایی را که برای یک محیط کاری مولد نیاز دارید، در اختیار دارید که در ادامه به جزئیات بیشتر آن می پردازیم.

مهارت های دیجیتال

با توجه به اینکه بسیاری از دنیای ما در حال حاضر به صورت آنلاین انجام می شود، احتمالاً با بسیاری از فناوری هایی که استفاده می کنید آشنا هستید. با این حال برای موفقیت در یادگیری آنلاین، باید بدانید که چگونه برخی از مهارت های دیجیتال ضروری را در مطالعات خود به کار ببرید. ارزش این را دارد که بدانید چگونه از ابزارهای دیجیتال و منابع آنلاین ارائه شده توسط مربیان خود استفاده کنید. به همان اندازه، درک چگونگی توسعه روابط و ایجاد یک شبکه پشتیبانی ضروری است.

ارتباط

هنگامی که در حال یادگیری آنلاین هستید، مهارت های ارتباطی و همکاری قوی حیاتی است. مهارت های مورد نیاز با مهارت های مورد نیاز در کلاس متفاوت است، به این معنی که ارزش آن را دارد که در مورد آنها نیز فکر کنید. علاوه بر بحث و گفتگو و به اشتراک گذاری کار خود با معلمان، همچنین باید در برخی پروژه ها با دیگران کار کنید.

درک نقاط قوت و ضعف شما در این زمینه ضروری است. با کار بر روی این مهارت ها، می توانید اطمینان حاصل کنید که محتوای دوره را درک می کنید و نیازها و سوالات شما توسط دیگران قابل درک است. اکنون که چگونگی موفقیت در یادگیری آنلاین را بررسی کردیم، بیایید بررسی کنیم که چگونه می‌توانیم تمرکز بر کلاس‌های آنلاین را بهبود بخشیم.

با انگیزه بمانید

با توجه به اینکه دنیا در حال حاضر چقدر نامطمئن به نظر می رسد، جای تعجب نیست که برخی از مردم در تلاش هستند تا با زندگی روزمره خود درگیر بمانند. با این حال، اگر می خواهید با یادگیری آنلاین موفق شوید، باید انگیزه خود را حفظ کنید.

مهارت های روتین و مدیریت زمان شما در انگیزه کلی شما نقش دارد. همچنین ممکن است بخواهید رویکردی هدفمند داشته باشید. هدف کلی خود را برای هر دوره / ماژول تنظیم کنید و آن را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید. از اینجا، می‌توانید برای رسیدن به اهداف کوچک خود، چه به صورت روزانه، چه هفتگی یا ماهانه، به خود پاداش دهید.

جایی آرام را انتخاب کنید

وقتی برای مطالعه نشسته‌اید، می‌خواهید مطمئن شوید که یک منطقه آرام برای نشستن دارید. برای کلاس‌های زنده، باید مطمئن شوید که می‌توانید بدون خطر پخش صدای پس‌زمینه روی میکروفون خود، با اطمینان مشارکت کنید. به طور مشابه، یک مکان آرام به شما امکان می دهد بر روی مواد آموزشی خود تمرکز کنید و به شما زمان برای مطالعه و تفکر می دهد.

فضای خود را سازماندهی کنید

اگر قرار است بخشی از زمان مطالعه شما خارج از سالن سخنرانی، آزمایشگاه یا اتاق سمینار انجام شود، باید به محیط کاری خود توجه ویژه ای داشته باشید. در اینجا چند نکته برای ایجاد یک فضای مطالعه موثر وجود دارد:

آن را مرتب و مرتب نگه دارید

مطالعات متعددی وجود دارد که یک محیط بهم ریخته را با مشکل در تمرکز مرتبط می کند. استدلال این است که، وقتی اشیاء مختلف زیادی برای مغز شما وجود دارد که باید آنها را بپذیرد، نمی تواند موقعیت ها را به این سرعت پردازش کند. این استدلال همچنین به این دلیل است که وقتی با درهم و برهمی احاطه می‌شویم، می‌توانیم احساس عدم تمرکز و پراکندگی کنیم.

یک فضای کاری مرتب نیز به سازمان و کارهای روزمره شما کمک می کند. شما می دانید که چیزها کجا هستند، بنابراین می توانید به راحتی یادداشت ها، مواد، وسایل ثابت و غیره خود را پیدا کنید.

مطمئن شوید که راحت است

شما احتمالاً در حین مطالعه آنلاین، حداقل در حال حاضر، زمان زیادی را صرف نشستن خواهید کرد. بنابراین، می‌خواهید مطمئن شوید که فضای شما طوری تنظیم شده است که تمرکز و راحتی شما را حفظ کند. باز هم از چیزهایی مانند تخت و مبل خود در اینجا اجتناب کنید. سعی کنید یک میز و صندلی با پشتیبان کافی تهیه کنید. شما می خواهید وضعیت بدنتان صاف باشد و بازوها و ران هایتان تقریباً موازی با زمین باشند.

به مواردی مانند دما و نور نیز توجه کنید. نور طبیعی بهترین است و دمایی را انتخاب کنید که شما را بدون احساس خواب آلودگی یا سرمای یخ زده بهره وری نگه دارد.

عوامل حواس پرتی را حذف کنید

یکی از مشکلاتی که افراد تازه کار در خانه به مطالعه یا کار می پردازند این است که حواس پرتی زیاد است. ممکن است رایانه شما دارای بازی‌های نصب شده باشد، در حالی که تلویزیون، تلفن و رایانه لوحی شما احتمالاً در دسترس هستند. اگر می خواهید با یادگیری آنلاین موفق شوید، باید این عوامل حواس پرتی را حذف کنید.

سعی کنید تلفن خود را خاموش کنید یا آن را در اتاق دیگری بگذارید. زمان تعیین شده تلویزیون یا بازی را به عنوان بخشی از جدول زمانی خود اضافه کنید. و از مواردی مانند مسدودکننده‌های وب‌سایت برای حذف برنامه‌ها یا وب‌سایت‌هایی استفاده کنید که فکر می‌کنید در آنها تعلل می‌کنید.

تجهیزات خود را تست کنید

مهم نیست که چقدر از یادگیری شما به صورت آنلاین است، همچنان باید مطمئن شوید که فناوری شما برای آن آماده است. نرم افزار و برنامه های مورد نیاز را دانلود کنید، جزئیات ورود به سیستم را برای خدمات مورد نیاز خود جمع آوری کنید و وب کم، میکروفون و اتصال اینترنت خود را آزمایش کنید.

با یادگیری آنلاین، همیشه مشکلات فنی اینجا و آنجا وجود دارد. با این حال، با آماده کردن و آزمایش کردن تنظیمات خود از قبل، می توانید آنها و تأثیر آنها را به حداقل برسانید.

بر سلامتی و مراقبت از خود تمرکز کنید

مراقبت از خود بخش مهمی از مطالعات شما است. مراقبت از سلامت جسمی و روانی می تواند به شما کمک کند بهره وری داشته باشید و از فرسودگی شما جلوگیری کند. مطالعه آنلاین گاهی اوقات ممکن است کمی سخت باشد. اگر تمام روز را پشت کامپیوتر خود می گذرانید، ممکن است کمی احساس درد و ناراحتی کنید. برای جلوگیری از این اتفاق، برخی از خودمراقبتی می تواند تا حد زیادی کمک کند.

به یاد داشته باشید که مرتباً حرکات کششی انجام دهید و از میز خود دور شوید. هر چند وقت یکبار با یک فنجان چای یا یک بیسکویت به خود پاداش دهید. در نهایت، اگر زمان سختی دارید، خودتان را مورد ضرب و شتم قرار ندهید. بدانید که در صورت نیاز به کمک و پشتیبانی وجود دارد.

استراحت کنید

چه زمانی را صرف تحقیق در مورد یک پروژه می‌کنید یا یادداشت‌های مطالعه درس‌ها را بررسی می‌کنید، به خودتان زمان بدهید تا استراحت کنید. بسیاری از مطالعات موافقند که بیشترین افرادی که می توانند تمرکز خود را در یک حرکت حفظ کنند حدود 50 تا 90 دقیقه است. هر چیزی بیش از این احتمالاً شما را ناامید و خسته می کند.

با در نظر گرفتن این دانش، استراحت های خود را بر اساس آن برنامه ریزی کنید. برای استراحت های کوتاه و طولانی در طول روز مطالعه خود برنامه ریزی کنید. این زمان‌ها می‌تواند زمان‌های مناسبی برای یک غذا باشد، مانند نوشیدنی داغ یا پیمایش سریع در رسانه‌های اجتماعی. تکنیک پومودورو را برای تقسیم کردن روز خود به تکه های قابل کنترل بررسی کنید .

ذهن آگاهی را تمرین کنید

مایندفولنس تمرین آگاهی کامل از خود و محیط اطرافتان است. این در مورد کنار گذاشتن حواس‌پرتی‌ها برای لحظه‌ای کوتاه است تا با احساسی که در لحظه حال داریم ارتباط برقرار کنیم. این تکنیک می تواند به کاهش استرس، افزایش رفاه و تقویت سلامت روان، خلاقیت و حافظه شما کمک کند. برای کسی که در حال تحصیل است، همه اینها ضروری است.

می توانید مقاله ما را در مورد نحوه تمرین ذهن آگاهی و همچنین دوره های ما در مورد ذهن آگاهی و بهزیستی بررسی کنید . این تکنیک مفید می تواند در بسیاری از جنبه های زندگی به شما کمک کند.

به اندازه کافی خوابیدن

همه ما می دانیم که خواب چقدر برای عملکرد ما مهم است، اما تعداد کمی از ما به اندازه کافی از آن استفاده می کنیم. وقتی سعی می کنید با یادگیری آنلاین موفق شوید، یک روال منظم خواب می تواند معجزه کند. این به کاهش استرس و افزایش بهره وری کمک می کند و به شما امکان می دهد روی روز کاری خود تمرکز کنید.

وقتی از خانه درس می خوانید، وسوسه چرت زدن در طول روز است که می تواند اشتباه بزرگی باشد. در عوض، سعی کنید زمان خواب منظمی را تعیین کنید و مطمئن شوید که وقتی به رختخواب می روید خسته هستید. از مصرف کافئین در اواخر روز خودداری کنید، زمان استفاده از صفحه نمایش خود را قبل از خواب به حداقل برسانید و مطمئن شوید که به اندازه کافی ورزش کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه خواب می‌تواند بر ذهن و بدن شما تأثیر بگذارد، دوره آموزشی علوم خواب و رویاها را بررسی کنید.

اجتماعی بمانید

بسیاری از دوره های آنلاین، چه از طریق دانشگاه و چه از طریق دیگر، گزینه هایی برای چت با همسالان خود دارند. چه ارسال سؤالات در انجمن ها یا پاسخ دادن به سؤالات دانش آموزان دیگر، شروع گفتگو مفید است. شما حتی می توانید یک گروه مطالعه مجازی با افراد در دوره خود ایجاد کنید.

همچنین راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از طریق تلفن، پیام و چت ویدیویی با دوستان و خانواده در سایر نقاط در تماس باشید. اجازه ندهید احساس انزوا کنید و در صورت نیاز حتماً به دنبال پشتیبانی باشید.